Nieuw boek door Klaas Weima

Maarssen - Auteur Klaas Weima uit Maarssen heeft het boek 'Aandachtsmarketing' geschreven. "Door uitpuilende mailboxen, ontplofte WhatsApp-groepen en een overdaad aan reclame is aandacht kostbaarder dan ooit. Nieuw wetenschappelijk onderzoek door de Vrije Universiteit Amsterdam laat zien welke triggers ervoor zorgen dat in een wirwar van boodschappen bepaalde uitingen wel opvallen en blijven hangen."

Het onderzoek resulteerde in de publicatie Aandachtsmarketing, die op 30 oktober in het Rijksmuseum werd gepresenteerd.

De publicatie gaat in op zes zogeheten aandachtstrekkers die uit het wetenschappelijk onderzoek zijn voortgekomen. "Ook wordt het Verdiende Aandacht Canvas geïntroduceerd: een bewezen methode om voor merkontwikkeling. Onder meer geïnspireerd door vijftig interviews met topmarketeers uit Nederland biedt dit boek een onderbouwd betoog over het beïnvloeden van aandacht. Het boek richt zich op marketeers en communicatieprofessionals, maar ook op geïnteresseerden in consumentengedrag." Meer informatie: www.energize.nl/aandachtsmarketing.

Meer berichten